سه شنبه 02 مرداد 1403    2024/7/23

دوشنبه 26 تیر 1402 ، 18 : 15

کد خبر :

رییس کمیسیون اصل نود مجلس:

بیمه درمانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از نایب رییس مجلس خواست موضوع بیمه درمانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی سبحان ، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی،‌ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در تذکری گفت: بسیاری از کارمندان در مدت ۳۰ سال خدمت، حق بیمه پرداخت می‌کنند و پس از بازنشستگی انتظار دارند حق بیمه پرداخت شده جوابگوی مسائل درمانی و سلامتی آنها شود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: برخی از این عزیزان حتی در مدت ۳۰ سال خدمت خود شاید به اندازه یک قرص سرما خوردگی از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده نکنند. اما انتظار دارند در دوران بازنشستگی که کهولت سن و مشکلات جسمانی به سراغ آنها می‌آید، از خدمات بیمه‌ای مناسب در حوزه سلامت و درمان برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: برخی از بازنشستگان به رغم برخورداری از بیمه‌های تکمیلی، این بیمه‌ها به درستی خدمات لازم را به بازنشستگان ارائه نمی‌دهند و آنها مجبورند از همان حقوق ناچیز برای درمان و سلامت خود استفاده کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید به هماهنگی بین حقوق بازنشستگان با شاغلان یادآور شد: طبق قانون باید به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان به بازنشستگان تعلق بگیرد که این موضوع هم اجرا نمی‌شود. از طرفی خانواده آنها از بازنشستگان به عنوان بزرگتر انتظار سفره داری دارند که میزان کم حقوق، این امکان را از آنها سلب کرده و به نحوی نمی‌توانند فرزندان و نوه‌های خود را به گرد یک سفره جمع کنند.


دوشنبه 26 تیر 1402 ، 18 : 15

کد خبر :

بازدید : 79
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار سیاسی

پربازدیدترین ها