چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 26 تیر 1402 ، 58 : 14

کد خبر :

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح نظام ارجاع الکترونیک درمان در فارس آغاز شد

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان ها و درمانگاه‌ های تخصصی و فوق تخصصی زیر مجموعه این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش سبحان ، کامران راسخ دوشنبه از آغاز اجرای طرح نظام ارجاع با مشارکت معاونت بهداشت و بیمه سلامت در مراکز بیمارستانی و درمانگاه‌ های تخصصی و فوق تخصصی زیر مجموعه دانشگاه از امروز ۲۶ تیر سال جاری خبر داد.

راسخ در این باره گفت: در این طرح، بیماران مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان خانواده روستایی در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی تخصصی و با تشخیص پزشک موجود در مرکز به سطح ۲ ، یعنی مراکز تخصصی و بیمارستان‌های دانشگاه ارجاع داده می ‌شود.

او افزود: بیمار با دریافت شناسه نظام ارجاع به بیمارستان ‌ها و درمانگاه ‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه مراجعه و دیگر نیازی به دریافت فرم ارجاع به صورت کاغذی ندارد.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به بیماران با تعرفه دولتی، ثبت سابقه الکترونیکی بیمار و جلوگیری از مراجعه به پزشکان متعدد، از مزایای طرح نظام ارجاع الکترونیک است که در گام نخست از مراکز خدمات جامع سلامت روستایی آغاز می شود.

وی اعلام کرد: طرح نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح‌ بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت بیمار از اهداف مهم مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

راسخ با اشاره به اینکه مراقبت ‌های درمانی در سه سطح در اختیار مردم و جامعه قرار می ‌گیرد، توضیح داد: در سطح یک ارایه خدمات از سوی پزشک خانواده یا تیم سلامت، در سطح ۲ ارایه خدمات تخصصی سرپایی یا بستری و سطح ۳ شامل خدمات فوق تخصصی سرپایی یا بستری انجام می شود که بازخورد خدمات این سطح در اختیار سطح ارجاع کننده قرار می‌گیرد.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه عنوان کرد: در راستای جلوگیری از سرگردانی بیماران ارجاعی، در هر نوبت کاری یک کارشناس آگاه به برنامه ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی حاضر و پاسخگوی پرسش های بیماران ارجاعی است.


دوشنبه 26 تیر 1402 ، 58 : 14

کد خبر :

بازدید : 138
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها