چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

دوشنبه 26 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

۲۶ پروژه شهری در شیراز افتتاح و کلنگ زنی شد

در قالب دهمین مرحله از جهش عمرانی کلانشهر شیراز ۲۶ پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری در این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد که ازجمله این طرح‌ها می‌توان به ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز اشاره کرد.

به گزارش سبحان ، در دهمین مرحله از جهش عمرانی کلانشهر شیراز آیین افتتاح و کلنگ زنی ۲۶ پروژه عمرانی خدماتی و گردشگری روز دوشنبه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

از کلنگ زنی های شاخص در این آیین می توان به آغاز عملیات اجرایی بهسازی برگراه امام خمینی (ره) با اعتبار هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، افتتاح فاز ۲ مجتمع گردشگری کوهستان (دراک) با اعتبار هزار میلیارد ریال، کلنگ زنی لوله گذاری ۱۰ متری اول و دوم محله شیخ علی چوپان ، تهیه و حمل و اجرای قیرپاشی و آسفالت با اعتبار ۷۱.۸۲ میلیارد ریال در منطقه ۲ شهرداری شیراز، کلنگ زنی مسیل شهرک های جوادیه و پردیس با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در منطقه ۶ ، کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری پل شهید یغمور، ابتدای میدان قهرمانان و شهرک اتوبوسرانی ، پیاده رو سازی شهرک مدرس و بولوار امیرکبیر، احداث جداول سطح منطقه ۹، تکمیل بوستان ساحلی چنارراهدار و پروژه های محرومیت زدایی شامل (پیاده رو سازی، احداث جداول جنوب شهرک مهدی آباد، پرتو و رضوان) با اعتبار ۵۴۰.۲۱ میلیارد ریال در سطح منطقه ۹ اشاره کرد.

ساماندهی بخشی از کمربندی پرخطر شیراز آغاز شد

شهردار شیراز در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهمین مرحله جهش عمرانی شهرداری این کلانشهر گفت: با تعریف جهش عمرانی از سوی شورای ششم شیراز، امروز به دهمین گام این جهش رسیدیم.

محمد اسدی با بیان اینکه جهش آسفالت نیز طی دو سال در این کلانشهر اجرایی شد، اعلام کرد که در دهمین گام جهش عمرانی، ٢٦ پروژه افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

او؛ وضعیت نامطلوب کمربندی جنوبی در بخش آسفالت، رفوژ، یمنی و ورودی و خروجی را از جمله عواملی ذکر کرد که موجب شده تا مدیریت شهری مرتفع شدن آن را دغدغه ای جدی بداند و اگرچه در شمار وظایف ذاتی شهرداری هم نبوده اما با توجه به نظر مساعد استاندار و شورای شهر، شهرداری ساماندهی مقطع ١٨ کیلومتری را متقبل شد و مقرر شد که تا ٤٢ کیلومتری را اداره کل راه و شهرسازی بر عهده گیرد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی دو تقاطع را در کمربندی شیراز اجرا کند که هفته گذشته آگهی مناقصه آن هم برگزار شد اما شرکت کننده ای نداشته است و بنابریاین مطالبه ما همچنان این است که این دو تقاطع اجرایی شود.

اسدی تصریح کرد: ١١٠ سال از زمان تاسیس شهرداری شیراز زمان می گذرد و هیچ زمانی به میزان فعلی با حجم زیادی از پروژه ها به لحاظ تعداد و اعتبار مواجه نبوده ایم.

او از افزایش ٣٠٠ برابری بودجه شهرداری شیراز در شورای ششم این کلانشهر به عنوان مصداق این مدعا اشاره و خاطرنشان کرد: شیفت شب اجرای پروژه های عمرانی نیز راه اندازی شده و اگرچه ملاحظاتی دارد و هزینه بردار برای کارفرماست اما اجرایی شده است.

شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود ضمن عذرخواهی از شهروندان شیرازی بابت بروز ترافیک طی روزهای آینده با اجرای تعدادی از پروژه ها از جمله پروژه تعریض پل سلمان فارسی و لوله گذاری در دروازه قران، گفت: پیمانکار پروژه لوله گذاری مشخص شده و طی روزهای آینده عملیلت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نقش وزارت راه در ساماندهی کمربندی شیراز مشخص شود

رییس شورای شهر شیراز نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برای سفر به فارس برنامه ریزی کرده است، گفت: اگر قرار باشد کمر بندی شمالی و جنوبی شیراز را شهرداری ساماندهی کند وزارت راه و و راه و شهرسازی نیز باید مسئولیت خود را به مردم اعلام کند.

مهدی طاهری تاکید کرد: با شعار و جلسه مشکلات شهر حل نمی شود، کلانشهر اصفهان در حال ساخت دومین کمربندی است اما کمربندی فعلی شیراز تبدیل به قتلگاه شده است، ۱۸ کیلومتر ساماندهی و بهسازی را شهرداری با اینکه جز وظایفش نبوده پذیرفته است و بعید می دانم وزارت راه به وظایف و تعهد خود عمل کند و باز کار بر دوش شهرداری خواهد افتاد و باید از جیب مردم در این محل هزینه کند.


دوشنبه 26 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 124
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها