چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 25 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

وزارت امور خارجه سوریه:

سوریه از توقف جنگ در سودان حمایت می کند

وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : از تصمیمات نشست قاهره و همه تلاش‌های انجام شده برای توقف خونریزی در سودان حمایت می‌کنیم.

به گزارش سبحان ؛ در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است : انتقال بحران های جدی از یک کشور عربی به کشور دیگر نتیجه مداخلات خارجی است.

در این بیانیه افزوده شده است : همه کشورهای عربی و دوست ما موظف به متوقف کردن جنگ و جلوگیری از تداوم آن بوده و در این راه باید تلاش کنند.

پیش از این کشور مصر میزبانی کنفرانس سران کشورهای همسایه سودان را بر عهده گرفت .

کنفرانس سران کشورهای همسایه سودان روز پنجشنبه در قاهره برگزار شد.

در همین رابطه، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این کنفرانس ۱۳ جولای (پنجشنبه هفته جاری) به منظور بررسی راه‌های پایان درگیری‌های داخلی سودان برگزار شد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.


يكشنبه 25 تیر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید : 129
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار بین الملل

پربازدیدترین ها