چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

يكشنبه 25 تیر 1402 ، 20 : 13

کد خبر :

سینمای ایران با جشنواره فیلم حوا پای خانواده ایستاد

نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا با رویکرد توجه به نهاد خانواده و با شعار «ما پای خانواده ایستاده ایم» طی روزهای گذشته در تهران و بسیاری از استان‌های کشور برگزار شد.

جشنواره بین المللی فیلم حوا با وجود برخی کاستی‌ها در اجرا که با لحاظ اولین دوره این جشنواره قابل چشم‌پوشی است و شرایط سخت اقلیمی و گرمای تابستانی در نهایت با استقبالی فراتر از پیش بینی های صورت گرفته به سرانجام رسید و با اقبال هنرمندان و جامعه به اصل موضوع جشنواره یعنی خانواده، حق مطلب در برگزاری این جشنواره به خوبی ادا شد.

جشنواره فیلم حوا که با همت سازمان سینمایی و همکاری انجمن سینما جوان در تهران و ۱۲ استان دیگر انجام شد توانست اتفاق خوبی را در جلب توجه مخاطبین به سینما و تاثیر گذاری آن به مهمترین رکن زندگی جمعی سالم در جامعه یعنی خانه و خانواده رقم بزند. در مجموع فرآیند ریسک‌پذیر انجام و برگزاری چنین جشنواره ای با موضوع خانواده اقدام مهمی بود که به هر ترتیب شکل گرفته و با موفقیت به پایان رسید.

یکی دیگر از نتایج خوب و قابل دفاع برگزاری جشنواره فیلم حوا حضور پر رنگ بانوان هنرمند و فیلم ساز بود که می‌توان از آن به‌عنوان نقطه عطفی در پروسه برگزاری چنین جشنواره ای یاد کرد و ضروری است در ادامه راه، مسئولین و سیاستگذاران فرهنگی با نهادینه کردن این گونه نتایج فرهنگی حاصل از جشنواره، برای آینده بهتر، برنامه ریزی کنند.

سینمای ایران با جشنواره فیلم حوا پای خانواده ایستاد
 مهرداد عشوندی - فعال رسانه

جای تردید نیست که مدیران فرهنگی باید در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و به طور خاص مدیوم تاثیر گذار سینما، آموزش‌ های گوناگون جدید را با استفاده از روش های ایجابی و قابل درک در ترویج ارزشهای والای انسانی برای نسل های جدید در دستور کار قرار دهند. برگزاری جشنواره موضوعی حوا با رویکرد خانواده نشان داد که می تواند ابزار مناسبی در راه رسیدن به این اهداف باشد.

آنچه عیان است در سینمای امروز به بحث‌زن و خانواده آنطور که باید پرداخته نشده است اما بدیهی است برگزاری و استمرار این گونه از جشنواره‌ها با اهداف تقویت جریان گفتمان خانواده محور، شناسایی و تحکیم عوامل موثر بر روابط اعضای خانواده و در نهایت پاسداشت استعدادها و جریان های فعال سینمایی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند در رسیدن به مقصود حایز اهمیت است و این باری بر دوش سینما است تا فراتر از صنعتی و اقتصادی نگری، در این حوزه با نگاه دقیق و ظریف به اصالت موضوع خانواده با حفظ و حایز اهمیت دانستن کرامت بانوان پرداخته تا در نهایت به هدف مطلوب برسیم و جامعه با آغوش باز فرهنگ‌اصیل ایرانی و اسلامی را پذیرا باشد.


يكشنبه 25 تیر 1402 ، 20 : 13

کد خبر :

بازدید : 129
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فرهنگی

پربازدیدترین ها