يكشنبه 30 اردیبهشت 1403    2024/5/19

شنبه 24 تیر 1402 ، 26 : 9

کد خبر :

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس:

طراحان و هنرمندان مد و لباس فارس جزو بهترین‌ها در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس پس از بازدید از نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه اقدامی ارزشمند و منحصر به فرد است چرا که در شیراز پوشاک متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را کمتر می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، محمد فرخ زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه کمتر فضایی برای ارائه لباس متناسب با سبک زندگی بانوان وجود دارد، افزود: اکنون طراحانی از سراسر کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
وی با اشاره به گفتو گوی خود با طراحان حاضر در این نمایشگاه، ادامه داد: به نظر میرسد باید از کارگاههای کوچک و متوسط مقیاس حمایت کرد و در این راستا تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ (برای تولیدکنندگانی که نیروی کار تحت پوشش بیمه دارند) به صورت کم بهره و قرضالحسنه پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: علاوه بر این با تدابیر اندیشیده شده در دفتر امور اجتماعی استانداری قرار شده فضایی با ظرفیت کافی در بازار مشیر با نصف اجاره بها در اختیار تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی قرار گیرد.
فرخزاده یکی از ضعفهای موجود در این زمینه را مغفول ماندن صادرات دانست و عنوان کرد: از شرکت کنندگان در نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی شیراز شمار انگشت شماری تاکنون اقدام به صادرات محصولات خود کردهاند.
وی گفت: این درحالی است که در کشور و استان فارس طراحان پوشش ایرانی اسلامی با کیفیت بین المللی فعال هستند و صادرات این تولیدات میتواند علاوه بر صدور فرهنگ و تمدن ایرانی منجر به درآمدهای ارزی شود که بسیاری از خلاهای بازار داخل را نیز پوشش می دهد.
فرخزاده از متولیان برپایی این نمایشگاه خواست یک لیست از تولیدکنندگان حرفه ای این حوزه تهیه کنند تا برای صادرات آنها تسهیلگری لازم انجام شود.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: نزدیکی به گمرکات جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و ارزانتر شدن تامین پارچه، سبب شده تا فرصت برای ایجاد یک کار اقتصادی در زمینه تولید، عرضه و صادرات پوشاک ایرانی اسلامی در استان فراهم باشد.
این نمایشگاه درحالی به کار خود پایان داد که میزبان حضور بیش از ۷۰ طراح و تولید کننده در حدود ۱۰۰ غرفه در سالن هتل هما بود.


شنبه 24 تیر 1402 ، 26 : 9

کد خبر :

بازدید : 221
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار فارس

پربازدیدترین ها