چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

پنجشنبه 22 تیر 1402 ، 41 : 12

کد خبر :

دبیر فدراسیون بسکتبال:

معزی‌فر: از بازیکنان ایرانی در خارج از کشور هم استفاده می‌کنیم

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: همه ظرفیت‌های بسکتبال برای ما قابل احترام بوده و اگر کادر فنی صلاح بداند و نیاز باشد از بازیکنان ایرانی ساکن در خارج از کشور نیز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سبحان ، محسن‌ معزی‌فر روز پنجشنبه با اشاره به شرایط این روزهای تیم ملی تاکید کرد: هاکان دمیر سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی تمرینات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده تا بازیکنان با شرایط مختلفی محک بخورند و امیدواریم برآورد این تلاش‌ها، موفقیت بسکتبال ایران را در رویدادهای پیش رو باشد.

او گفت: خواسته‌های سرمربی تیم ملی را تدارک دیده‌ایم و به دنبال آن هستیم در تا مرحله به مرحله پیش برویم. وضعیت اسکان و تغذیه در شرایط خوبی است اما اعتقاد داریم بی‌نقص نبوده و نیستیم. در حد بضاعت تلاش می‌کنیم تا شرایط برای ملی‌پوشان بسکتبال در بهترین حالت باشد.

دبیر فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه برخی بازیکنان در بیرون از مرزهای ایران زندگی می‌کنند اما می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، گفت: همه ظرفیت‌های بسکتبال برای ما قابل احترام بوده و فرزندان این سرزمین هستند،‌ بدون شک این ظرفیت برای حضور آنها فراهم است و اگر کادر فنی صلاح بداند و نیاز باشد از این فرصت نیز استفاده خواهیم کرد.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشکیل این سازمان تاکید کرد: جواد داوری در مجمع انتخاباتی قول داده بود که سازمان لیگ مستقل خواهد شد و بر همین اساس در صدد هستیم تا به زودی این سازمان را شکل بدهیم. سازمان لیگ متعلق به تیم‌ها و باشگاه‌های بسکتبال است و هدف آن در نهایت به توسعه این ورزش کمک می‌کند. برای این که در روند کار خللی ایجاد نشود طبق قوانین و ضوابط کار را آغاز کردیم.

او به جداسازی کامل ساختار فیزیکی این سازمان از فدراسیون بسکتبال تاکید کرد و گفت: از نظر نیروی انسانی و ساختار فیزیکی این دو مجموعه از هم جدا خواهند شد اما در نظر داریم ساختمان سازمان لیگ در نزدیکی و کنار فدراسیون باشد تا در ارتباطات و مراودات مربوطه زمان را هم مدیریت کنیم. البته دوستان در گذشته تلاش‌ زیادی در این خصوص داشتند اما هدف ما این است که سازمان لیگ به شکلی استاندارد و اصولی کار خود را آغاز کند تا از ظرفیت‌های موجود بتوانیم بهره کافی را ببریم.

معزی‌فر یادآور شد: شرایط سازمان لیگ باید منطبق با نیازهای بسکتبال تهیه و تدوین شود تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشویم، ۱۱ لیگ در بسکتبال وجود دارد و قصد داریم مسابقات به شکلی بسیار منظم دنبال شود تا توسعه این رشته را شاهد باشیم.

گفتنی است طبق برنامه شاگردان هاکان دمیر ۲۵ تیرماه کمپ تمرینی خود را در ترکیه برپا خواهند کرد و بعد از آن راهی لبنان می‌شوند تا با تیم ملی این کشور دیداری دوستانه را برگزار کنند. ملی‌پوشان کشورمان بعد از این دیدارها، ۵ مرداد به تهران باز خواهند گشت تا ادامه برنامه‌های خود در ایران دنبال کنند. بعد از آن شاگردان هاکان دمیر راهی روسیه می‌شوند تا در روزهای ۱۶ و ۱۸ مرداد در این کشور به مصاف روسیه بروند.

جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد که طی آن آسمان‌خراش‌های ایرانی باید روز شنبه ۴ شهریور به مصاف برزیل بروند و در روز دوشنبه ششم این ماه رو در روی ساحل عاج قرار بگیرند. آخرین بازی ایران در این مرحله چهارشنبه ۸ شهریور خواهد بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان برابر اسپانیا صف‌آرایی خواهند کرد. بعد از این رویداد آسمانخراش‌های ایرانی آماده حضور در بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو خواهند شد.


پنجشنبه 22 تیر 1402 ، 41 : 12

کد خبر :

بازدید : 248
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها