چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

مشروح اخبار اجتماعی

طرح نسخه نویسی الکترونیک:

نسخه‌های کاغذی بر باد بلاتکلیفی

طرح نسخه نویسی الکترونیک اجرا شد تا مشکلات بیماران در مسیر درمان کاهش یابد، اما به نظر می‌رسد که این شکل از نسخه نویسی برای مردم گران شده است.

، 38 : 13 - 1402/04/17

نسخه‌های کاغذی بر باد بلاتکلیفی
  • افزایش تولید ماهانه ۱۶ میلیون عدد سرم

    رییس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به افزایش مصرف بالای سرم در کشور، میزان تولید داخلی سرم به ۱۶ میلیون عدد در ماه رسیده و قرار است بیشتر شود.

    ، 5 : 13 - 1402/04/17
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی میان ایران و عراق

    وزیر بهداشت بر لزوم همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کرد و گفت: زمینه همکاری بسیار زیادی بین ایران و عراق وجود دارد که باید زمان را غنیمت شمرد و با سرعت بیشتری همکاری‌ها را شکل داد

    ، 20 : 12 - 1402/04/17
  • والدین معتاد مهارت فرزندپروری ندارند ، این فرزندان در معرض خطر اعتیاد

    مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در راستای حمایت این ستاد از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد با موضوع اعتیاد، رساله کاربردی دکتری با موضوع «طراحی و مهارت های فرزندپروری در خصوص محافظت از نوجوانان در برابر اعتیاد برای والدین تحت درمان سوءمصرف مواد بر اساس رویکرد بازاریابی اجتماعی » به چاپ رسید.

    ، 14 : 12 - 1402/04/17
  • ثبت‌نام ۲۰۰ نفر در انتخابات نظام روانشناسی

    رئیس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ نفر برای نامزد شدن در انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشورثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: انتخابات سازمان نظام روانشناسی در موعد مقرر یعنی ۲۷ مرداد برگزار می‌شود.

    ، 9 : 12 - 1402/04/17
  • امروز آخرین فرصت انتخاب رشته پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

    فرصت انتخاب رشته_ محل پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی امروز شنبه ۱۷ تیرماه به پایان می رسد.

    ، 5 : 12 - 1402/04/17
  • آشنایی با خواص شگفت انگیز زرده تخم مرغ

    تخم مرغ به طور کلی یک غذای کامل محسوب می‌شود که سرشار از پروتئین مواد، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. با وجودی که پروتئین سفیده تخم مرغ بیشتر است ولی مواد مغذی در موجود در زرده تخم مرغ به قدری زیاد است که می‌تواند بخش زیادی از نیازهای تغذیه بدن را تامین کند.

    ، 0 : 12 - 1402/04/17
  • اهمیت چکاپ برای کودکان

    سلامتی کودک برای رفاه، رشد و تکامل کلی آنها ضروری است. معاینات منظم برنامه‌ریزی شده، که اغلب به عنوان ویزیت کودک خوب شناخته می‌شود، نقش مهمی در نظارت و حفظ سلامت کودک شما دارد. این معاینات کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کودکان به طور طبیعی رشد می‌کنند و هر گونه مشکل سلامتی بالقوه در اوایل شناسایی می‌شود.

    ، 0 : 12 - 1402/04/17
  • مصرف کدام نوع از چربی‌ها برای بدن مفید است؟

    وقتی صحبت از چربی رژیم غذایی به میان می‌آید، آنچه بیشتر از همه مهم است نوع چربی است که مصرف می‌کنید. بر خلاف توصیه‌های غذایی گذشته که رژیم‌های کم‌چرب را تبلیغ می‌کردند، تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که چربی‌های سالم برای سلامتی ضروری و مفید هستند.

    ، 0 : 12 - 1402/04/17
  • علت به هم چسبیدگی برخی دوقلوها چیست و چقدر امکان جداسازی آنها وجود دارد؟

    حدودا ۲۰ سال پیش دو خواهر دوقلوی بهم چسبیده از سر، مهم‌ترین تصمیم زندگی خود را گرفتند؛ آنها انتخاب کردند که به جای ادامه زندگی در شرایط سخت، تن به انجام یک جراحی پیچیده دهند و از یکدیگر جدا شوند: جراحی که نهایتا موفقیت‌آمیز نبود و البته این دوقلوهای بهم چسبیده را به سرخط مهم‌ترین خبرهای آن روزها تبدیل کرد...

    ، 0 : 12 - 1402/04/17